donderdag 17 mei 2012

En daar was nummer 2

Ja, mijn vrouw wil ook op de Quad, mijn zoon is te groot voor zijn Unilli Quad en wil te veel met zijn kleine Unilli Quad. Dus dan maar op zoek naar een Grote Kymco MXU Quad. Liefst met trekhaak.

En na lang zoeken heb ik er een gevonden die ook nog redelijk betaalbaar is. Was wel een tour om hem te krijgen want er was iemand voor mij. Maar na 4 keer afzeggen heeft de verkoper toch maar voor mij gekozen.

En op 5 mei kreeg ik het telefoontje tijdens mijn vakantie dat ik hem mocht halen. Het was slecht weer aan het worden dus we gingen toch al eerder naar huis dus dat kwam mooi uit.

Gauw de caravan uitladen en mijn auto leeg zodat de Quad opgehaald kon worden in Uithoorn.

In Uithoorn aangekomen was meneer Tino de verkoper er niet maar wel zijn vrouw en kinderen die mij van koffie voorzag tijdens het wachten op Tino. In de advertentie stond dat er schade was, gat in de voorkap, 3 kale banden, geen spiegels. Maar tijdens het wachten bleek er toch nog meer stuk en beschadigd.

Ik had de bekende schade ingecalculeerd en probeerde de nieuw ook te bereken. Wordt krap. Eerst maar eens kijken hoe hij start en rijd.

Starten en rijden bleken goed te zijn zover je dat dan kan beoordelen door in de straat heen en weer te rijden met drie versleten banden. Alleen kwam ik er achter dat  er een voor schokdemper stuk was. Tino regelde een nieuw zetje voor mij en toen heb ik hem toch maar gekocht.

Ik kreeg de papieren mee omdat we hem niet meer konden overschrijven op zaterdag middag. En voor € 500,00 had ik mijn tweede Kymco MXU Quad!!!



1 opmerking: