vrijdag 3 januari 2014

En weer niet starten

Pot jan dorie,

Weer niet starten! Weekje stil gestaan en weer niet lopen! Terug naar BMS (1668 km)

Omdat ik er na het klagen van mijn vrouw zelf mee naar het werk ben gereden moest ik helaas constateren dat ze gelijk had met klagen.

Start niet of slecht, valt uit tijdens het rijden, hobbelt en geeft het idee dat hij een tweede versnelling heeft (schakelt door bij 37 kmh).

Bij controle van BMS blijkt dat de benzine kraan niet goed werkt, dat de banden niet helemaal rond zijn, dat de achterbrug is uitgesleten.

De achterbrug is opgeknapt door hem dicht te lassen en opnieuw van een gat te voorzien.  Benzine kraan heb ik besteld bij Kymco-Scooterparts.de en aangeleverd, is vervangen. Er zijn meerdere proefritten gemaakt maar mijn klachten deden zich niet meer voor of waren niet merkbaar. De Quad starte weer normaal en reed ook. Het hobbelen is grotendeels verholpen door het opknappen van de achterbrug. Het hobbelen wat over is komt door de goedkope banden. Die haal ik bij Quadpost.eu en die kopen in een container opgevouwen aan. Dus waarschijnlijk worden dan ook de banden in de band zo vervrommeld dat ze gaan hobbelen. Daarom heb ik voor mijn eigen Quad nu ook banden van het merk Maxxis besteld in Duitsland bij www.Loffler-quads.de . Zijn wel wat duurder maar komen ook mooi strak aan. Zie voor meer info mijn andere Blog. Afijn,

Eind goed al goed, toch????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten